H A Z I R A H .
Sweet Owner

Navigation : sentuh gambar !



Diaries Owner Linkies Stuff

Hello peeps ! welcome to Super Awesome. :D


Bigfoots!





Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: Your Name
Others:   


Sushingg sushinggg !

Hello bloggers ^^
Hari nii makan sushi ramai-2 dgn The GG's together dekat Sushi Kingg . Why we call Sushingg ? It is combination between Sushi with Sushi King . Then , it is Sushingg hahaha . Sangat riuhh yaa bila GG sama-2 makan sushi . Terasa macam makan kat DM lah pulak . Almaklum laa kebanyakan kami ni first time makan together kat situ . Anyway , hang out kali ni sangat seronok because tertunai jugak hajat kami semua nak makan Sushingg . 

Cerita bab makan Sushing nii memang tak habes nak citer . Kami makan 10 pinggan Sushi . Pastu kami order satu set Udon dengan satu set Nasi ala ala Bento . Apa tu Udon ? Udon adalah Mee Japan cicah Sos Black Pepper yang aku tafsirkan seperti Laksa Melayu cicah Kicap . Hahaha boleh hampa bayangkan Udon tu acano ? Haha sedap delicious marvellous gorgeous apa lagi ? Then , apa tu Bento ? Bento tuu Nasi Jepun dihidangkan dgn lauk pauk . Ada ayam , sup and etc. ikot laa kita pilih pakej lauk apa . Au tafsirkan bento ni macam Nasi Kandaq . Haha boleh hampa bayangkan ? Lol . And satu ilmu yang berguna yang aku dapat hari ni adalah selama ny aku bermusuh ketat dgn Wasabi but today , no more :) Why ? Kawan aku dah ajar macam mana nak buat Wasabi tu jadi sedap . But before that , apa tu Wasabi ? Wasabi ni aku tataw apa ingredients dia tapi aku percaya mesti ada cabai hijau punya memandangkan Wasabi ni kaler hijau dengan sangat pedas dan berasap hidung telinga bila makan . Oke aku tafsirkan wasabi ni Sambal Belacan Jepun . Hahaha boleh bayangkan ? That's why laa aku bermusuh ketat dgn dy selama ny . Lol . K back to the ilmu itu adalah kawan aku suruh aku mix kicap masin ( untuk dicicah dgn sushi ) together dgn wasabi tu . And hasilnya sangat sedap bila hampa cicahkannya bersama sushi . Mabelessss :D hahaha . Kalau hampa ni suka dan teringin nak makan sushi , aku sarankan hampa belajaq makan guna Chopstick dulu . Hahaha kerana kat kedai sushi tidak disediakan sudu kecuali kalau hampa order Bento . But even aku ni fanatic dengan sushi , seriesly aku tataw camne nak guna Chopstick . Hahaha buat muka selamber badak jaa makan sushi pakai tangan masa dalam kedai tadi . Hahahaha lebih mudah dan selesa . Ye laa , aku kan Melayu sejati . Makan dgn tangan lebih afdhal berbanding seksa diri jeh makan dgn Chopstick . Tak nikmat ! :D


Bento .

Sushinggg !

Coldest | Hottest